Handelsbetingelser

Handelsbetin-
gelser

Abonnementsbetingelser for Poopaway

Poopaway
Sandbakkevej 6 8500 Grenå
TLF: +4550252929
CVR: 41239409

Generelt

Poopaway stiller et abonnement baseret online tjeneste til rådighed på Poopaway.dk Vilkårene er gældende mellem den enkelte bruger og Poopaway

Disse vilkår og betingelser for brug gælder for aftaler mellem Poopaway og én fysisk person

(herefter “Brugeren”) vedrørende Tjenesten. Kun personer, der er 18 år eller ældre og bor i Danmark, kan indgå en aftale med Poopaway vedrørende Tjenesten.

Disse Betingelser udgør samlet den aftale, der er gældende mellem Brugeren og Poopaway.

For at få adgang til Tjenesten, skal Brugeren læse og acceptere handelsbetingelserne.

Ydelsens omfang

Tjenesten giver Brugeren adgang til Poopaway‘s tjenester bestemt ved bestilling.

Adgang til tjenesten

Brugeren skal for at få adgang til Tjenesten registrere en brugerkonto på portalen.

Registrering og brugeradgang

Brugeren er ansvarlig for at sikre, at de angivne oplysninger er korrekte på

registreringstidspunktet. Ved registrering må Brugeren kun give oplysninger vedrørende egne betalings- og kreditkort.

Ved registrering skal Brugeren angive et brugernavn og et password (herefter “Login Oplysninger”). Brugerens Login Oplysninger er personlige og må ikke bruges af andre med mindre andet er anført på produktet.

Brugeren skal opbevare Login Oplysningerne på et sikkert sted, således at andre ikke kan få uberettiget adgang til dem. Brugeren er ansvarlig for al brug af sin brugerkonto.

Hvis Brugeren får mistanke om ulovlig brug af Brugerens Login Oplysninger, skal Brugeren omgående underrette Poopaway samt ændre sit password.

Gebyrer og Betaling

Gebyrer for brug af Tjenesten skal betales i henhold til den til enhver tid gældende prisliste, der er tilgængelig på hjemmesiden.

Betaling for abonnementet sker forud hver måned.

Brugeren skal udføre betalingen for abonnementet via de af Poopaway tilbudte betalingsmidler på hjemmesiden. Brugeren forpligter sig til at underskrive de nødvendige dokumenter, og til ved hver betalingsdato at have tilstrækkelige midler til betaling tilgængelige via det valgte betalingsmiddel.

Tilpasninger og ændringer

Poopaway forbeholder sig retten til at ændre gebyret og andre betingelser for Tjenesten. Ændringen skal meddeles til Brugeren senest tredive (30) dage inden ændringen træder i kraft. I tilfælde af sådanne ændringer er Brugeren berettiget til at opsige abonnementet med virkning fra den dag, hvor ændringen træder i kraft. Hvis Brugeren ikke opsiger abonnementet før ændringen træder i kraft, skal det betragtes som accept af ændringen. Ændringer, der er til åbenbar fordel for Brugeren, gælder med det samme uden opsigelsesret for Brugeren.

Opsigelse af abonnement

Opsigelse af Tjenesten kan ske ved udgang af betalings-perioden på 1 måned fra seneste betaling. For at opsige sin aftale skal man bruge det, på forsiden, angivede link eller kontakte Poopaway via Kontakt@Poopaway.dk.

Betaling

Poopaway modtager online betalinger med Visa/Dankort, Visa, Mastercard  

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Reservation af beløb

Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen, har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af produktet/ydelsen.

Autorisering på debitkort

Ved debit kort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre.Annullerer du eller webshoppen efterfølgende din ordre, så kan webshoppen ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.

Autorisering på kreditkort

Pengene vil først hæves fra din konto og fremgå af dit overblik når webshoppen behandler og hæver betalingen for din ordre

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.

Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:

Denmark – Kroner (DKK) 

POOPAWAY benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Levering af service

Poopaway leverer ikke fysiske varer, men serviceydelser i form af afhentning af hundeefterladenskaber på kundens adresse.

Leveringen af servicen sker som udgangspunkt på den dato og frekvens, der er aftalt ved bestilling af abonnementet – fx én eller to gange ugentligt eller hver anden uge.

Servicen udføres i kundens have eller på det område, der er angivet ved oprettelse af abonnementet.

 Der gives besked via e-mail eller sms, hvis der sker ændringer i planlagte besøg, fx ved sygdom, vejrforhold eller ferie.

Fortrydelsesret

Ved køb af serviceydelser online har du som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret fra den dag, aftalen indgås.

Da Poopaway leverer en løbende service, bortfalder fortrydelsesretten, hvis du har givet samtykke til, at vi må påbegynde servicen inden fortrydelsesfristen udløber, og servicen herefter er helt eller delvist udført.

Ønsker du at fortryde din aftale, inden vi har påbegyndt servicen, skal du give os besked senest 14 dage efter aftalens indgåelse ved at sende en mail til Kontakt@Poopaway.dk med tydelig besked om, at du ønsker at benytte fortrydelsesretten.

Reklamationsret

Poopaway leverer en serviceydelse, og der ydes derfor ikke reklamationsret i traditionel forstand som på fysiske produkter.

Til gengæld har du altid ret til at klage, hvis du mener, at servicen ikke er udført som aftalt.

Eventuelle klager skal rettes til Poopaway på Kontakt@Poopaway.dk eller telefon 50 25 29 29 inden for rimelig tid efter, at manglen er opdaget.

Vi bestræber os altid på at finde en fair og tilfredsstillende løsning hurtigst muligt.

Poopaway

Sandbakkevej 6, 8500 Grenå

Tlf.: +45 50 25 29 29

E-mail: Kontakt@Poopaway.dk

Reklamationer modtages ikke, hvis de fremsendes pr. efterkrav.

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine oplysninger til tredjepart uden dit samtykke. Dine oplysninger anvendes udelukkende i forbindelse med oprettelse, drift og administration af dit abonnement samt kontakt i forbindelse med levering af vores service.

Indsamlede oplysninger

For at du kan indgå aftale med Poopaway, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse

I forbindelse med levering af servicen registrerer vi desuden praktiske oplysninger om ejendommen og forhold, der har betydning for udførelsen af arbejdet — fx adgangsforhold, placering af haveområder og oplysninger om husdyr.

Disse oplysninger bruges udelukkende til at kunne udføre vores service korrekt og effektivt.

Opbevaring og adgang

Personoplysningerne registreres hos Poopaway og opbevares i op til fem år efter kundeforholdets ophør, hvorefter de slettes.

Kun direktøren og relevante medarbejdere hos Poopaway har adgang til de registrerede oplysninger.

Den dataansvarlige i Poopaway er:

Kasper Bonde, Poopaway

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret, men alle data behandles fortroligt og i overensstemmelse med Databeskyttelsesforordningen (GDPR) og den danske Databeskyttelseslov.

Dine rettigheder

Som registreret kunde har du ret til:

  • at få indsigt i, hvilke oplysninger vi har registreret om dig
  • at få rettet forkerte oplysninger
  • at få slettet oplysninger, som vi ikke længere har grundlag for at opbevare
  • at gøre indsigelse mod vores behandling af dine data

Henvendelse i forbindelse med dine rettigheder kan ske til Kontakt@Poopaway.dk.

Cookies

Poopaway.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dens funktionalitet, så dit besøg bliver så nemt og brugervenligt som muligt.

Cookies bruges blandt andet til at huske dine præferencer, forbedre vores services og analysere trafik på siden.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Se vejledningen her:

Erhvervsstyrelsens guide til cookies.

Log-statistik

Vi anvender log-statistik på Poopaway.dk, hvilket betyder, at et statistiksystem indsamler information om, hvordan vores hjemmeside bruges – fx hvilke sider der besøges, hvor brugerne kommer fra, og hvor mange besøgende vi har.

Logstatistikken bruges udelukkende til at forbedre og optimere Poopaways hjemmeside og brugeroplevelse.

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger, når du betaler via vores betalingsløsning fra PensoPay:

https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Klagemuligheder

Hvis du som forbruger ønsker at klage over en tjenesteydelse leveret af Poopaway, kan du kontakte:

Nævnenes Hus

Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Toldboden 2
8800 Viborg

Via Klageportalen for Nævnenes Hus

Mæglingsteamet vil forsøge at løse sagen gennem mediation. Hvis det ikke lykkes, kan sagen indbringes for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning, at den ydelse, du ønsker at klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. (for tøj og sko mindst 720 kr.). Beløbsgrænserne kan ændres. Der betales et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes, især hvis du som forbruger har bopæl i et andet EU-land.

 Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: Kontakt@Poopaway.dk